Posted on Leave a comment

Wat is mokka koffie

Wat is mokka koffie

wat is mokka koffie

V: Ik ben een sukkel voor chocolade en koffie. Wat is de truc om thuis de perfecte mokka te maken?

A: Het is geen geheim dat chocolade en koffie een fantastisch paar zijn. Als liefhebber van chocolade en koffie is het thuis maken van mokka’s een makkelijke manier om wat kleingeld te besparen en uw chocoladebehoefte te bevredigen.

Hier is een Few Easy Tricks:

Verse koffie: Het is belangrijk om vers gebrande bonen te gebruiken om een muffe, verbrande smaak te vermijden.

Het kost een heleboel chocolade en room om de slechte smaak van koffie te verbergen (vergeet niet dat koffie maar twee weken houdbaar is).

Laten we het over chocolade hebben: Bespaar niet op de ingrediënten. Bewaar de goedkope chocoladesiroop voor je ijsje!

Uw thuis-mokka zou de thuisbasis van echte chocolade moeten zijn. Ik ben een fan van deze donkere chocoladereep van Seattle Chocolates, maar voel je vrij om je eigen persoonlijke favoriet te gebruiken.

Maak het je eigen: als je experimenteel wilt worden, probeer dan eerst chocolade of cacaopoeder toe te voegen aan versgemalen koffie in de filter, voordat je een meer doordrenkte chocoladesmaak gaat maken.

Houd het stijlvol: De keuzes van chocolade en koffie paren zijn grenzeloos! Voor een klassieke mokka-smaak, probeer dan een donkere gebrande koffie en combineer deze met een eenvoudige donkere chocolade of cacaopoeder.

Bonus Tip: Probeer onze nieuwe Make a Mocha Box. Hij combineert vers gebrande koffie met ambachtelijke drink-chocolade. We kiezen met de hand koffies met chocoladeproefnotities zodat ze mooi in de chocolade passen. Het is het perfecte cadeau voor elke mokkaliefhebber!

Creatieve Chocolade & Koffie Paarden

Voor een gezouten mokka, probeer een combinatie van Lighthouse’s Roaster’s Choice en Seattle Chocolate’s San Juan Sea Salt. Om te voldoen aan uw fruitige en chocolade behoeften, ga dan voor een Afrikaanse koffie zoals Slate Coffee Roaster’s Ethiopia Guji en Jcoco’s PB&J geïnspireerde Peanut Strawberry Baobob.

Als je droomt over de feestdagen, dan is Fonte’s Portofino Blend en Seattle Chocolate’s Meltaway Mint een lekker romig kopje dat je zal doen denken aan kerstochtend.

Tot slot maken Fundamental Coffee Co.’s Kenya Kirinyaga en Jcoco’s Cayenne Veracruz Orange een fluweelzachte witte mokka met een pittige kick.

Ik heb deze perfect gevonden voor maandagochtend als ik die slap-me-in-the-face of dump-koud-water-op-me soort van me wakker maken nodig heb. Maandag is moeilijk, mensen.

Simpele Mokka Recept

1 kopje gebrouwen koffie
4 eetlepels van uw favoriete chocoladereepschaafsel of cacaopoeder (ongeveer 1/4 kop)
1/2 kopje room of melk
U kunt dit werk maken met elke hoeveelheid melk of chocolade zolang u het ongeveer 2 delen melk op 1 deel chocolade houdt.

Routebeschrijving:

Vanaf hier is het vrij eenvoudig! Zet 8 oz. koffie met uw gewone zetmethode. Voeg uw chocolade toe aan uw melk en verwarm het langzaam met behulp van een dubbele vleeskuiken of magnetron.

Als u smelt in een magnetron, verhit u het mengsel met tussenpozen van 30 seconden en roert u het tot het romig is en volledig is gecombineerd.

Voeg de warme chocolade en het melkmengsel toe aan uw koffie en geniet!

Variaties:

Voeg slagroom en chocoladeschaafsel toe en simuleer zo een mooie koffiemokka (mmmm).

Voeg een shot Baileys Irish Creme, whisky of je favoriete likeur toe voor een zeer “volwassen” mokka-drankje (dubbele mmmm).

Als u een espressomachine hebt, bestaat de “traditionele” Italiaanse mokka-drank uit een laagje espresso, koude room en ten slotte geschaafde of gesmolten chocolade, zonder te mengen! Vervolgens drinkt u de espresso door een laagje room en chocolade.

Probeer onze beste koffiesoorten voor espresso!
Ga creatief aan de slag, geniet van de barista’s thuis en laat het me weten als je zelf leuke paren of recepten ontdekt!

Posted on Leave a comment

hoeveel koffie per dag

hoeveel koffie per dag

Koffie bevat honderden bioactieve bestanddelen. In feite is het de grootste bron van antioxidanten voor veel mensen.

Studies tonen ook aan dat koffiedrinkers een lager risico hebben op aandoeningen zoals diabetes type 2, neurologische aandoeningen en leverziekten .

U kunt zich echter afvragen hoeveel koffie veilig is om te drinken, en of overtollige inname risico’s met zich meebrengt.

In dit artikel wordt uitgelegd hoeveel koffie u veilig kunt drinken.

Hoeveel kopjes koffie mag je per dag drinken

Cafeïne, een actief bestanddeel van koffie, is de meest geconsumeerde psychoactieve stof ter wereld (4Trusted Source).

Het cafeïnegehalte van koffie is zeer variabel en varieert van 50 tot meer dan 400 mg per kopje.

Een klein zelfgebrouwen kopje koffie kan 50 mg opleveren, terwijl een 16-ounce (475-ml) Starbucks grande meer dan 300 mg kan bevatten.

In het algemeen kun je ervan uitgaan dat een gemiddeld kopje koffie van 240 ml ongeveer 100 mg cafeïne bevat.

Verschillende bronnen suggereren dat 400 mg cafeïne per dag – het equivalent van 4 koppen (945 ml) koffie – veilig is voor de meeste gezonde volwassenen.

Veel mensen drinken echter veel meer dan dat, zonder problemen.

Houd er rekening mee dat er vele andere bronnen van cafeïne bestaan, waaronder thee, frisdranken, energiedranken, chocolade en bepaalde medicijnen.

SAMENVATTING
Het cafeïnegehalte van uw morning joe kan variëren van 50 tot meer dan 400 mg. Veel bronnen bevelen 400 mg cafeïne per dag aan als veilige bovengrens voor gezonde volwassenen.

Hoeveel koffie mag je per dag drinken

Als u in een korte periode te veel koffie drinkt, kunt u mentale en fysieke klachten krijgen, waaronder:

rusteloosheid
angst
duizeligheid
maagklachten
prikkelbaarheid
slapeloosheid
snelle hartslag
bevingen
Als u dergelijke symptomen na het drinken van koffie ervaart, kunt u gevoelig zijn voor cafeïne en moet u overwegen uw inname te verminderen of helemaal geen cafeïne te gebruiken.

Hoewel het mogelijk is om te sterven aan een overdosis cafeïne, is dit bijna onmogelijk door koffie alleen. U zou meer dan 100 kopjes (23,7 liter) in één dag moeten drinken.

Er zijn echter een paar zeldzame gevallen van mensen die sterven na het nemen van cafeïne supplementen.

SAMENVATTING
Het innemen van te veel cafeïne kan verschillende symptomen veroorzaken, meestal gerelateerd aan je hersenen en je spijsverteringssysteem.

Cafeïne beïnvloedt mensen op verschillende manieren. Er zijn veel genen ontdekt die de gevoeligheid van mensen voor dit stimulerende middel beïnvloeden.

Deze genen hebben invloed op de enzymen die cafeïne in de lever afbreken, maar ook op de receptoren in de hersenen die door cafeïne worden beïnvloed.

De effecten van cafeïne op de slaap zijn ook genetisch bepaald. Sommige mensen kunnen koffie drinken en direct gaan slapen, terwijl anderen de hele nacht wakker worden gehouden.

Afhankelijk van je genetische samenstelling kun je veel of heel weinig cafeïne verdragen. De meeste mensen zitten ergens in het midden.

Uw verworven tolerantie is ook erg belangrijk. Degenen die elke dag koffie drinken kunnen veel meer verdragen dan degenen die het zelden drinken.

Het is ook belangrijk om te beseffen dat medische aandoeningen de gevoeligheid voor cafeïne kunnen beïnvloeden.

Als u angst, paniekstoornis, hartritmestoornissen, hoge bloeddruk, diabetes of andere medische aandoeningen heeft, kunt u minder cafeïne verdragen. Als u meer wilt weten over uw tolerantie, spreek dan met uw medische zorgverlener.

SAMENVATTING
De gevoeligheid voor cafeïne is zeer variabel en hangt af van de genen en receptoren voor cafeïne in je hersenen.
Koffie en een lange levensduur

Terwijl een hoge cafeïne-inname negatieve bijwerkingen veroorzaakt, wordt koffie geassocieerd met vele gezondheidsvoordelen. Het is zelfs in verband gebracht met een langere levensduur.

In een studie in 402.260 mensen in de leeftijd van 50-71 jaar hadden degenen die 4-5 koppen koffie per dag dronken het laagste risico op overlijden gedurende de 12-13-jarige studieperiode.

Twee andere onderzoeken ondersteunden vergelijkbare resultaten.

Het onderzoek is echter gemengd. Een recente studie vond dat het drinken van 4 kopjes of meer per dag gekoppeld was aan een verhoogd – niet verlaagd – risico op overlijden bij mensen onder de 55 jaar (14Trusted Source).

Merk op dat deze en de meeste andere studies niet specificeren of “kopje” verwijst naar een standaard 8-ounce (240-ml) kopje of gewoon een generisch vat dat mensen mogen gebruiken om koffie te drinken, onafhankelijk van het volume.

Desalniettemin zijn de volumeverschillen tussen koffiekopjes van verschillende grootte over het algemeen niet erg groot.

SAMENVATTING
Hoewel het bewijs niet is geleverd, suggereren verschillende studies dat koffiedrinkers langer leven – waarbij de optimale hoeveelheid koffie ongeveer 4-5 koppen per dag is.

Koffie- en ziekterisico

Koffie is ook gekoppeld aan een verminderd risico op verschillende ziekten, waaronder:

Type 2 diabetes. Hoe meer koffie mensen drinken, hoe lager het risico op type 2 diabetes. Eén studie vond een daling van 7% voor elk dagelijks kopje.

Levercirrose. Het drinken van 4 kopjes of meer koffie per dag brengt de grootste afname – tot 84% – in levercirrose, een ernstig gevolg van sommige leverziekten.

Leverkanker. Het risico op leverkanker wordt met 44% verminderd per 2 kopjes per dag.

De ziekte van Alzheimer. In één studie werden 3-5 bekers per dag in verband gebracht met een 65% lager risico op de ziekte van Alzheimer .

Ziekte van Parkinson. Koffie wordt in verband gebracht met een verminderd risico op de ziekte van Parkinson, met de grootste vermindering gezien bij 5 kopjes of meer per dag .

Depressie. Studies hebben aangetoond dat 4 kopjes of meer koffie per dag gekoppeld zijn aan een 20% lager risico op depressie en een 53% lager risico op zelfmoord.

Het streven naar 4-5 koppen koffie per dag lijkt dus optimaal.

Aangezien al deze studies observationeel van aard waren, kunnen ze niet bewijzen dat koffie de vermindering van de ziekte veroorzaakte – alleen dat koffiedrinkers minder kans hadden om deze ziekten te krijgen.

Toch zijn deze resultaten het waard om in gedachten te houden.

In de meeste gevallen zou cafeïnevrije koffie dezelfde gunstige effecten moeten hebben. Een uitzondering is de ziekte van Parkinson, die vooral door de cafeïne lijkt te worden aangetast.

SAMENVATTING
De koffieconsumptie is in verband gebracht met een verminderd risico op vele ziekten, met de grootste effecten die we zien bij ongeveer 4-5 kopjes per dag.

Cafeïne tijdens de zwangerschap

Bij zwangere vrouwen kan de cafeïne de placenta oversteken en de foetus bereiken. De foetus heeft echter problemen met het metaboliseren van cafeïne.

Sommige studies koppelen een hoge cafeïne-inname tijdens de zwangerschap aan een verhoogd risico op een miskraam, doodgeboorte, voortijdige bevalling en een lager geboortegewicht.

Het wordt over het algemeen aanbevolen dat zwangere vrouwen hun inname beperken tot 100-200 mg cafeïne per dag – ongeveer 1-2 kopjes (240-475 ml) koffie.

Veel deskundigen raden echter aan om koffie tijdens de zwangerschap volledig te vermijden. Als u absoluut veilig wilt zijn, is dit een slimme keuze.

SAMENVATTING
Er zijn zorgen geuit over het effect van cafeïne op de zich ontwikkelende foetus, dus het wordt over het algemeen aanbevolen om de koffie-inname te vermijden of te minimaliseren als je zwanger bent.
Aanbevolen inname
Bewijs geeft aan dat 4-5 koppen koffie per dag de optimale hoeveelheid kan zijn.

Deze hoeveelheid is gekoppeld aan het laagste risico op vroegtijdige sterfte, evenals een lager risico op tal van veel voorkomende ziekten, waarvan sommige honderden miljoenen mensen treffen.

Dit betekent natuurlijk niet dat je koffie moet drinken.

Mensen die cafeïne-gevoelig zijn, bepaalde medische aandoeningen hebben, of gewoonweg niet van deze drank houden, moeten dit zeker vermijden.

Bovendien, als je van koffie houdt, maar merkt dat het je angst of slaapproblemen geeft, wil je misschien je inname verminderen of elimineren.

Bovendien kunt u de voordelen van koffie gemakkelijk tenietdoen door er suiker of andere ongezonde, calorierijke ingrediënten aan toe te voegen.

Toch is het mogelijk om uw java te optimaliseren om de maximale voordelen te verkrijgen.

SAMENVATTING
Er zijn aanwijzingen dat 4-5 koppen koffie per dag gepaard gaat met de grootste voordelen voor de gezondheid. Als u echter gevoelig bent voor cafeïne, moet u streven naar lagere hoeveelheden of helemaal geen koffie drinken.
De kern van de zaak
Voor mensen die van koffie houden, is er heel weinig bewijs van schade – en veel bewijs van voordelen.

Hoewel 4-5 kopjes per dag optimaal kunnen zijn, kunnen veel mensen meer dan dat zonder problemen verdragen.

Als je veel koffie drinkt en geen bijwerkingen ondervindt, is er geen reden om te stoppen met het drinken van koffie.

Posted on Leave a comment

Hoe maak je koffie zonder apparaat

Hoe maak je koffie zonder apparaat

 Hoe maak je koffie zonder apparaat

Zoals de meeste mensen vertrouwt u waarschijnlijk op uw druppelende koffiemachine om u elke ochtend van verse, warme koffie te voorzien.

Terwijl sommigen van u misschien tijd hebben om koffie te zetten in een Chemex met elke dag versgemalen, zelfgebrande bonen, wordt de rest van ons wakker, struikelt over onze pot, drukt op de knop en smeekt stilletjes om sneller te zetten.

Maar wat gebeurt er als die knop niets doet?

Als het water niet opwarmt? Wanneer je een stroomstoring hebt? Of erger nog, iemand heeft je gedwongen in een hotel of op een camping te verblijven zonder dat je een koffiezetapparaat in het zicht hebt?

Als het dat laatste is, denk dan eens na over de mensen waar je tijd mee doorbrengt.

Voordat je dat doet, laten we een manier vinden om wat koffie in je te krijgen.

Afhankelijk van wat je bij de hand hebt, heb je verschillende mogelijkheden om koffie te zetten zonder koffiezetapparaat.

Hoewel geen van hen zal vergelijken met koffie gezet met behulp van vers gemalen en gefilterd water, zult u in ieder geval in staat zijn om uw java-fix te krijgen voordat u probeert een vervangend druppelend koffiezetapparaat te bestellen of te werken aan het maken van alternatieve reisaccommodaties.

Koffie zetten met de pan.

Als u beperkte hoeveelheid voorraad bij de hand hebt, zal deze optie waarschijnlijk voor u werken. Met behulp van de basics van de keuken kunt u een kopje of zelfs een pot koffie boven op uw fornuis zetten.

Wat U zult nodig hebben:

-Koffiedikten
-Water
-Kleine steelpan
-Lepel
-Pollepel
-Mok

Hoe het te brouwen
Giet water in je pan. Gebruik iets meer water dan de hoeveelheid koffie die u wilt, want u verliest een deel van het water aan het koken en weken in de grond.

Roer het koffiedik recht in het water. Gebruik dezelfde hoeveelheid die u in uw koffiezetapparaat zou doen voor de hoeveelheid water die u gebruikt.

Zet een brander op middelhoog en breng uw koffie aan de kook. Roer af en toe om te voorkomen dat het koffiedik op de bodem van uw pan verbrandt.

Kook uw koffie onbedekt twee minuten.

Haal de pot van het vuur en laat hem vier minuten zitten. Op die manier kan het aardewerk op de bodem bezinken. Vergeet niet het fornuis uit te zetten.

Schep met een pollepel gebrouwen koffie in uw mok, zonder dat u het vuil mee naar binnen neemt. Een kleine lepel is hier perfect voor. Als u helemaal geen lepel hebt, kunt u de koffie heel langzaam uit uw steelpan gieten. De grond is zwaar en blijft meestal op de bodem liggen.

De Koffiezakmethode

Ben jij één van die mensen die wakker wordt met al je synapsen afvuren, klaar om de dag aan te nemen? Dan kunt u een theezakje voor koffiedik maken, zoals de Fransen dat in de 18e eeuw deden.

Eerst, haal die keuken gereedschapskist tevoorschijn, Morning Person!

Wat je zult het nodig hebben:
Koffiedroesem
Warm Water
Koffiefilter
Koord (elke soort zal werken zolang het niet met was is gecoat!)
Mok

Hoe het te brouwen

Meet een enkele portie koffiedik en giet het vervolgens in uw filter.

Sluit het filter goed af en maak een zakje vol met koffiedik.

Bind hem vast met een touwtje en laat een lang uiteinde buiten uw kopje hangen, net als een theezakje.

Verwarm het water met behulp van elke methode die u ter beschikking heeft, zoals een waterkoker, pot of zelfs een kopje in de magnetron.

Plaats het door u gemaakte koffiefilterzakje in een lege beker.

Giet het hete water langzaam over het koffiezakje in het kopje en let op dat u het kopje niet te vol zet.
Laat de koffie ongeveer vier minuten trekken. U kunt de tijd die nodig is om uw brouwsel sterker of zwakker te maken, verlengen of verkorten.

Verwijder het filter en gooi het weg voordat u gaat drinken.

De filtermethode

Als je koffiezetapparaat kapot is gegaan en je hebt geen filters, heb je vreselijk veel geluk en moet je waarschijnlijk een uitstapje maken naar de kruidenierswinkel. Maar als je toevallig een filter hebt, kan het wel eens goed met je aflopen.

Maar niet elke oude zeef is voldoende. Zorg ervoor dat u een filter gebruikt met zeer kleine gaatjes, zoals een dubbellaags gaasfilter, die voorkomt dat uw koffiedik in uw kopje terechtkomt.

Wat je zult nodig hebben:
Koffiedrab
Water
Waterkoker of steelpan
Gaaszeef (een kleine, kegelvormige is ideaal)
Mok

Hoe het te brouwen

Meet de juiste hoeveelheid water voor het aantal kopjes dat u wilt maken en giet het in uw ketel of steelpan.
Voeg de juiste hoeveelheid koffiedik toe voor het aantal kopjes dat u zet. Roer het door.

Breng het water aan de kook en houd het twee minuten aan de kook.

Haal de steelpan van het vuur.

Houd je gaasfilter boven je mok en giet de koffie erdoorheen. De zeef vangt het vuil op dat uit de pan komt, terwijl de koffie in de mok stroomt. In tegenstelling tot de steelpanmethode hoeft u niet langer te wachten tot het vuil zich heeft genesteld omdat u de zeef gebruikt.

De Hanky-methode

Wie heeft een Keurig nodig als je een enkele beker kunt brouwen met deze meer rustieke, minder dure, vernietigt de milieutechniek niet?

Het vergt een beetje geduld, maar het resultaat garandeert vrijwel zeker dat je geen koffiedik drinkt. Gebruik een gemetselde pot in plaats van een gewone koffiemok om je Hanky Methode brouwen er pijnlijk hip uit te laten zien. Weet je, als je van dat soort dingen houdt…

Wat je nodig zult hebben:

Koffiedikten
Warm water
Bindpapierclips of wasknijpers
Schone hanky of andere schone, linnen of katoenen doek (kaasdoek werkt)
Mok of metselwerkpot

Hoe het te brouwen

Plaats uw hanky over de bovenkant van uw mok en druk vervolgens zachtjes in het midden om een zakje te maken dat groot genoeg is om een portie koffiedik in op te bergen.

Bevestig het doekje op zijn plaats met bindmiddelclips of wasknijpers. Zorg ervoor dat u ten minste drie clips gebruikt, zodat het zakje niet in uw koffie valt.

Schep een portie koffiedik in het zakje.

Giet een kleine hoeveelheid heet water over het koffiedik. Laat het koffiedik minstens 30 seconden volledig weken.

Schenk de rest van het warme water langzaam en voorzichtig in. Houd uw clips in de gaten terwijl u ze inschenkt en pas ze aan als ze beginnen te schuiven.

Verwijder het zakdoekje en het morsen, en geniet van uw koffie.